Klantgerichtheid: voldoen aan de klantverwachting +1

Wil je je klantenverloop doen dalen? Streef je naar een hogere score in je klantentevredenheidsenquête? Wil je je klantvriendelijke imago een boost geven? Of staat je organisatie voor veranderingen die om een andere, nog meer klantgerichte aanpak vragen?

Klantgerichter werken is deze dagen misschien wel een van de belangrijkste vereisten om succesvol te worden, zijn en blijven. De consultants van Quattro Development hebben hierover een duidelijke visie. Voor hen betekent klantgerichtheid: aan de verwachtingen van de klant voldoen plus 1. Altijd net dat ietsje meer geven dan de klant vraagt. Daar draait het om.

Voortdurend die klantverwachting overtreffen, vraagt wel wat. Dit is niet alleen de verantwoordelijkheid van een individuele medewerker. Klantgerichtheid gaat ook om werkprocessen, afspraken tussen collega’s en samenwerking tussen afdelingen. De hele organisatie wordt doordrongen van die klantgerichte visie. Zo’n organisatieontwikkeling is Quattro Development op het lijf geschreven: klantvriendelijkheid doen groeien in heel de onderneming. Welke plaats heeft jouw klant in de visie van jouw organisatie?

Team

"Je bent in goede handen!"

Karl Meyvis

Karl Meyvis is consultant-trainer en coach en begeleidt al meer dan 20 jaar veranderingen in organisaties in zowel de profit als de non-profit en de overheid, in productieomgevingen en dienstensector. Zijn specialisatie: klantgerichtheid en leiderschap.

Hij leerde het trainersvak bij Outward Bound Trainingcenter en was daarna actief in verschillende HR-terreinen bij de sociale diensten-groep ADMB.

Karl volgde een opleiding consultancy aan de KUL – Universiteit Hasselt (CIGO, consultancy in groepen en organisaties).

Meer info

Klantgericht werken: op maat van jouw organisatie

Tevreden medewerkers, tevreden klanten. Uit onderzoek blijkt die link overduidelijk. Mensen die hun werk graag doen en op hun plaats zitten zijn als vanzelf klantgerichter. Dat geldt voor de samenwerking met collega’s, de zogenaamde interne klanten. En uiteraard ook voor de dienstverlening aan externe klanten.

Klantgerichtheid vraagt dus in elke organisatie een andere invulling. Daarom stelt Quattro Development altijd een traject volledig op maat samen. Wat dat precies inhoudt, hangt af van de situatie in je onderneming en de concrete doelstellingen die je wil bereiken.

Wat je kan winnen bij een meer klantgerichte aanpak:

  • gelukkige medewerkers: mensen die op hun plaats zitten, houden van klantencontacten en kicken op de uitdaging om klanten te verrassen
  • stijging van de klantentevredenheidsscore: klanten belonen de samenwerking met klantentrouw
  • klanten worden ambassadeurs: door je klantgerichtheid maak je ook je klanten beter en dat vertellen zij graag verder
  • lagere acquisitiekosten: je kan meer zaken doen met je trouwe klanten

Ons aanbod voor meer klantgerichtheid

Consultants van Quattro Development hebben een doorleefde expertise over klantgerichtheid. Voeg daarbij een flinke portie mensenkennis en enkele duizenden kilometers op de teller als het gaat om veranderingstrajecten in organisaties, en je weet dat je met specialisten te doen hebt. Wat kunnen zij voor jou doen?

een volledig traject op maat rond klantgerichtheid uitrollen

een klantgerichte visie op maat van je organisatie ontwikkelen

bedrijfsprocessen klantgerichter maken

een klantencharter opstellen

stuurgroepen rond klantgerichtheid samenstellen en animeren

vaardigheidstrainingen klantvriendelijke communicatie geven

intervisiegroepen rond klantencases begeleiden

coaching rond klantgerichtheid, individueel en in teamverband

...

"Dankzij begeleiding op verschillende niveaus slagen we er in om de visie op klantgerichtheid te integreren in de hele organisatie. Dat lukt, blijkt uit de bevraging van onze klanten. Daar doen we het uiteindelijk voor."

Karolien Vanhaverbeke, Stad Brugge

Get in touch!

Voer a.u.b. uw naam in
Vul alstublieft een bericht in.